hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مرکزی| نرخ باسوادی در استان مرکزی به 97.57 رسیده است

مرکزی| نرخ باسوادی در استان مرکزی به 97.57 رسیده است

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: در سال 95 نرخ باسوادی در شهرهای استان مرکزی 63.42 درصد بوده است که در حال حاضر این رقم به 97.57 رسیده است.

حسین میرزایی اظهار کرد: ایران جزو معدود کشورهایی است که برای مبارزه با بی‌سوادی سیاست‌های تشویقی ایده‌الی در نظر گرفته، اما بااین‌وجود افراد بی‌سواد انگیزه و رغبتی برای ورود به چرخه آموزش ندارند، بر همین اساس امیدواریم که درزمینهٔ شناسایی سوادآموزان گام‌های محکم‌تری برداشته شود تا بی‌سوادی با سرعت بیشتری ریشه‌کن شود.

او افزود: در حال حاضر شناسایی و جذب افراد بی‌سواد کار مشکل و طاقت‌فرسایی است، چراکه این افراد هیچ انگیزه و رغبتی برای ورود به چرخه سوادآموزی ندارند.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان مرکزی تصریح کرد: سوادآموزانی که امسال وارد چرخه آموزش شوند درازای دریافت نمره قبولی 152 هزار و 700 تومان از سوی دولت دریافت می‌کنند. همچنین هر آموزش‌دهنده‌ای که یک فرد معلول آموزش پذیر را آموزش دهد یک‌میلیون و 500 هزار تومان حق‌الزحمه دریافت می‌کند.

میرزایی ادامه داد: توانایی خواندن و نوشتن تمام افراد جامعه، رفع محرومیت و فقرزدایی، ارتقاء دانش و آگاهی بزرگسالان و تبدیل فرهنگ وابسته به فرهنگ آزاده و آزادگی از اهداف اصلی امام (ره) در خصوص تأکید به سوادآموزی بود، پس‌ازآن از همان آغاز انقلاب مردم ایران با یک حرکت جهاد گونه اقدام به شناسایی و جذب بی‌سوادان برای سوادآموزی کردند، بر اساس سرشماری سال 55 جمعیت باسواد 10 تا 49 سال استان مرکزی حدود 54 درصد بود که مطابق سرشماری سال 95 در همان سال این آمار به 96.5 ارتقا یافته است.

او بیان کرد: نرخ باسوادی مردان در سال 55 حدود 52.58 بود که در سال 95 به 97.3 درصد و نرخ باسوادی زنان نیز در سال 95 برابر 47 درصد بود که در سال 95 به 95.6 ارتقا پیدا کرد. در سال 95 نرخ باسوادی در شهرها 63.42 درصد بوده است که در حال حاضر این رقم به 97.57 رسیده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد